Sunday, January 23, 2011

Indahnya malam pertama kita

Satu hal sebagai bahan renungan Kita…

Tuk merenungkan indahnya malam pertama

Hari itu…mempelai sangat dimanjakan

Mandipun…harus dimandikan

Seluruh badan Kita terbuka….

Tak Ada sehelai benangpun menutupinya. .

Tak Ada sedikitpun rasa malu…

Seluruh badan digosok dan dibersihkan

Tapi bukan malam penuh kenikmatan duniawi semata

Bukan malam pertama masuk ke peraduan Adam Dan Hawa

Sebuah malam yang meninggalkan isak tangis sanak saudara

Kotoran dari lubang hidung dan anus dikeluarkan

Bahkan lubang – lubang itupun ditutupi kapas putih…

Itulah sosok Kita….

Itulah jasad Kita waktu itu

Setelah dimandikan....

Kitapun dipakaikan gaun cantik berwarna putih

Itulah kain kafan..

Wewangian ditaburkan ke baju Kita…

Bahagian kepala....badan. ...Dan kaki diikatkan

Tataplah…. tataplah. ..itulah wajah Kita

Keranda pelaminan… langsung disiapkan

Pengantin bersanding sendirian…

Mempelai di arak keliling kampung bertandukan tetangga

Menuju istana keabadian sebagai simbol asal usul

Kita diiringi langkah kaki seluruh keluarga

Serta rasa haru para handai taulan.

Gamelan syahdu bersyairkan adzan dan kalimah Dzikir

Akad nikahnya bacaan talkin…

Berwalikan liang lahad..

Saksi – saksinya nisan-nisan. .yang tlah tiba duluan

Siraman air mawar..pengantar akhir kerinduan

Dan akhirnya…. . Tiba masa pengantin..

Menunggu Dan ditinggal sendirian…

Tuk mempertanggungjawab kan

seluruh langkah kehidupan

Malam pertama bersama KEKASIH..

Ditemani rayap – rayap Dan cacing tanah

Di kamar bertilamkan tanah..

Dan ketika 7 langkah tlah pergi….

Kita ditanyai oleh sang Malaikat…

Kita tak tahu apakah akan memperoleh Nikmat Kubur…

Ataukah Kita memperoleh Siksa Kubur…..

Kita tak tahu…Dan tak seorangpun yang tahu….

Adakah nikmat atau siksa yang akan kita terima

Dan Dia Kekasih itu.. Menetapkanmu ke syurga…

Atau melemparkan dirimu ke neraka..

Tentunya Kita berharap menjadi ahli syurga…

Tapi….tapi …..sudah pantaskah sikap kita selama ini….

Untuk disebut sebagai ahli syurga??

Kita suka ALLAH pada masa kita sakit….

Dan sudah pasti waktu ada kematian…

Walau bagaimanapun kita tidak ada waktu atau ruang untuk ALLAH waktu bekerja atau bermain?

Karena…

Kita merasakan diwaktu itu kita mampu dan sewajarnya mengurus sendiri tanpa bergantung padaNYA.

Semoga ALLAH mengampuni aku & KAlian karena menyangka… …

Bahwa nun di sana masih ada tempat dan waktu dimana ALLAH bukan lah yang paling utama dalam hidup (nauzubillah)

Kita sepatutnya senantiasa mengenang akan segala yang telah DIA berikan kepada kita.

DIA telah memberikan segala-galanya kepada kita sebelum kita meminta.

Dialah yang mengerakkan ku setiap detik dan hari.

TanpaNYA aku adalah HAMPAS yang tak berguna..

Solat adalah yang terbaik…. Tidak perlu bayaran , tetapi ganjaran lumayan.

Mengapa Sukar Untuk Dilaksanakan??

Tidak kah lucu betapa mudahnya bagi manusia TIDAK Beriman PADA ALLAH

setelah itu heran kenapakah dunia ini menjadi neraka bagi mereka...dan belbagai kemudharatan menimpa mereka??

Tidakkah lucu bila seseorang berkata “AKU BERIMAN PADA ALLAH” TETAPI SENTIASA MENGIKUT SYAITAN...?

i luv mama

Percayalah, ibu sedang menyempurnakan puzzle kehidupan kita,

Agar tidak ada satu kepingpun bagian puzzle kehidupan kita yang hilang

Percayalah…

Sepi dan ranamu adalah sebagian duka ibu

Percayalah…

Engkau adalah selalu menjadi belahan nyawa ibu…Perca

Surat untuk Calon Istriku

Buat calon istriku tersayang. Rasanya aneh sekali yah ketika aku menuliskan surat ini untukmu. Kita sama-sama belum pernah bertemu, tahu namamu apalagi melihat wajahmu. Saya pun tak tahu siapa, dimana dan bagaimana rupa dirimu itu. Tapi satu hal yang aku yakini bahwa kamu ada dan nyata dihadapanku.

Calon istriku, sudah lama aku merindukan kehadiranmu. Telah lama aku menantimu dan terus mencarimu. Tetapi selama ini yang aku temui adalah mereka yang hanya singgah sesaat lalu pergi, dan bukan kau yang akan abadi di sampingku seperti kehendak-Nya.

Calon istriku, engkau adalah belahan jiwaku, kekasihku, aku tak punya arti apa-apa tanpamu disisiku. Aku tak akan pernah bosan mencarimu. Saat ini, Dia masih saja menyembunyikanmu dariku.

Sayapun tahu, jodoh adalah suatu misteri yang telah Allah tetapkan bagi hambanya. Namun, aku yakin suatu saat kita pasti dipertemukan dalam situsi yang dianggap tepat oleh-Nya.

Calon istriku, Jika saatnya Dia telah berkenan mempertemukan kita, aku akan menjagamu, di sampingmu selalu, sampai batas waktu yang tak ditentukan. Dan akan menjalani hidup yang abadi juga bersamamu. Aku selalu sayang padamu, merindukanmu, kini dan kelak.

Siapapun engkau, aku yakin kau adalah orang yang sangat istimewa seperti doa-doa yang aku panjatkan selama ini kepada-Nya. EngKau pasti jauh lebih cantik dari mereka yang hanya selintas dalam pandangan mataku.

Aku menantimu selalu, wahai calon istriku. Semoga calon istriku dilindungi Allah SWT selalu. Engkau akan selalu ada dalam hatiku. Siapapun engkau, masih dirahasiakan Tuhan dariku.

Aku jatuh cinta padamu. Jika saatnya tiba, aku akan tahu bahwa itu adalah engkau, orang yang aku cari selama ini dengan hatiku. Aku akan tahu bahwa itu kau, dengan mata hatiku.

Salam dari calon suamimu…

Saturday, January 15, 2011

selamat pagi cik adek manes!!!

ooohoooooiiiihooooiii...
bila mata bertentang mata
hati bagai nak gila!!!

Monday, January 10, 2011

engkau milikku...

cintaku jika kau lihat tingginya awan..takkan tercakar tinggi cintaku..
hanya hati ku tahu apa mahu ku..
dan duniaku pasti milik mu...hingga ke akhir hayat ku...kau masih ku cintai...sungguh
dari hari pertama kau ku nikahi..aku pasti...yakinnya pasti..
engkau milikku!!!

I act like I don't care but deep inside IT HURTS!!

its hurt!!!

Saturday, January 8, 2011

Menyesal!!!

terlambat ku akui

karma!!!

hukum ape hah??
aku mls amek taw psl karma....

Tuesday, January 4, 2011

kerja!!

kerja hari2
hari2 kerja
drawing=catia
pening=balik

Sunday, January 2, 2011

BARU!!!

semua baru!!
hidup baru tahun baru
azam baru harapan baru
matlamat baru pencapaian baru
rasa baru ingin baru
sume org crite pasal baru je...sbb tahun baru.. haih..
baru..baru..baru..baru...
nk apply keje baru!!
pindah tempat baru!!
pendek kate baru jela sume..huhu
ape lg yg baru??
tahun ni azam baru!!
azam n matlamat yg perlu dicapai...
semoga semua ape yg aku nk berjaya..
aku kne keje kuat lg neh.. baru la baru...
aku doakan semua kawan2 aku berjaya ngan zam baru nyeh!! aminnn